Inspirátorok

Nagy Barna
az est házigazdája"Mindig is nagyon izgalmasnak tartottam, hogy egy-egy üzleti siker mögött milyen ember, milyen személyiség áll. Két éve, mikor a TEDx előadásomra készültem, megpróbáltam összefoglalni, mi jellemzi azokat, akik végül sikerre viszik az elképzelésüket, akik igazán jó megvalósítók. Elkezdtem mélyebben beleásni magam a témába. Több milliárdos magyar vállalkozást vezető és a siker felé haladó ügyfelünkkel beszéltem, és számos szakirodalmat átolvastam. Így már tisztán látszik: ők teljesen másképp kezelik a nehézségeket, mint az emberek többsége, és a sikert is másképp értékelik. De ami ennél is fontosabb: a pszichológusok ezt egyértelműen megtanulhatónak, elsajátíthatónak tartják.
Mióta ezt tudjuk, azon gondolkoztunk kollégáimmal, hogyan tudnánk ebben a leghatékonyabban segíteni ügyfeleinknek, partnereinknek és azoknak, akik érdeklődve figyelik a munkásságunkat.
Így született meg a Kreatív Kedd ötlete. Nem titkoltan egy együtt fejlődő vállalkozói közösséget szeretnénk kialakítani vele, ahova sikeres cégvezetőket invitálhatunk meg, hogy a történetükből, gondolataikból tanulságokat formálhassunk."
Bogár Márk
Sárréti ChilifarmKevesen mondhatják el magukról 24 évesen, hogy egy családi vállalkozásból olyan sikeres márkát építettek, amelyre még a Forbes is felfigyelt, nem is akárhogyan: idén a 30 sikeres fiatal 30 év alatti listájába választották be. Márk a Sárréti ChiliFarm második generációs vezetője, influenszere, márkaépítője. 4 évvel ezelőtt szülei chilitermesztő vállalkozását választotta a futball karrier helyett.
Márkot az Instagramon @hungarianchilifarmer-ként ismerhetjük. Több mint 11 ezren követik, ami nem lehet véletlen. Részben egyedi, szókimondó és szórakoztató kommunikációjának köszönheti, amit lehet szeretni vagy nem szeretni, de szó nélkül biztosan nem lehet elmenni mellette.
Vajon az, hogy mer másképpen kommunikálni mint a nagy átlag mennyire komfortzónán kívüli feladat számára? Többek között erről fogjuk faggatni februári estünkön.
Bolyki János
Bolyki PincészetNem mindennapi egy boroscímkén űrhajón utazó nyulat, zebraháton lovagló viziló herceget, vagy tévéből kikandikáló meredtszemű párducot látni. És az sem megszokott, hogy egy borszentély egy négyszintes alagutakkal összekötött régi kőfejtő 30 méteres falai között kap helyet, ami nemcsak borospinceként funkcionál, de esküvők és fesztiválok imádott helyszíne is, mindössze Eger belvárosától 10 percre.
Bolyki Jani ezt a világot álmodta meg maga köré. Merőben új megközelítéssel, időnként abszurditásba hajló elemekkel, vagány kommunikációval és vizualitással. Persze önmagában ettől még nem tudna működni a márka, sok egyéb összetevője is van a siker receptjének, annak hogy miért tud ilyen ismert lenni a hazai borkultúrában a Bolyki név.
Többek között erről a receptről, a márka tudatos felépítéséről és különcségéről fogjuk faggatni novemberi estünkön.
Csordás László
Mandula CukrászdákA Mandula Cukrászdákat mindenki jól ismeri városunkban. Laci szülei révén csöppent ebbe a világba, cukrászdájukban tevékenykedett már iskolái végzése alatt is. A főiskolája elvégzése után, éppen 20 éve nyitották meg a Kismandulát, aminek már ő lett a vezetője. Számos dologban ők voltak az elsők a városban, többek között az internetes rendelésben rejlő lehetőséget először látták meg. Mára Laci a teljes körű vezetője a három üzletből és nyári időszakban 72 főt foglalkoztató cégnek.
Hiszi, hogy a folyamatos fejlődés az előrehaladás kulcsa, ezért mindig azon gondolkozik, hogyan tudna új dolgokat csempészni a cukrászda életébe. Arculatváltásuk megfiatalította őket, Webáruházuk megújítása pedig megnyolcszorozta a netes kereskedelem forgalmát. Jelenleg személyességre épülő aktív Facebook kommunikációval Párizs eleganciáját átadó új márkázott termékcsaládjukat vezetik éppen be.
Dudits Dénes
Józanság ProgramokDénes addiktológiai tanácsadó, több mint 20 éve foglalkozik szenvedélybetegekkel. Nyíltan és őszintén beszél arról, hogy korábban maga is megküzdött súlyos drog- és alkoholproblémáival. Így első kézből tudja, milyen valódi mélypontban lenni, és azt is, hogyan lehet egy ilyen küzdelmes időszakból felállni,
újratervezni mindent.
14 éve létrehozta Magyarország első magán addiktológiai egészségközpontját, csak az elmúlt három évben több mint százötven embernek segített abban, hogy megszabaduljon függőségétől, így az emberi mélypontok mestereként is szeretjük őt emlegetni. Dénes ma már a média egy közkedvelt szakértője, számos tv- és rádióműsorban találkozhatunk vele. Többek között beszélgetett már Jakupcsek Gabriellával, de D.Tóth Kriszta „Elviszlek magammal” c. sorozatában is szerepelt. Első könyve, Életmentő könyv, Családi összefogással a függőség ellen címmel nemrég jelent meg.
Gál Kristóf
VállalkozófejlesztésKristóf egyenesen Budapestről érkezik a Kreatív Kedd színpadára. Közel 15 éves tapasztalattal a háta mögött ma már heti 10-15 órában irányítja 100+ millió forintos árbevételű vállalkozását, fennmaradó idejében pedig vállalkozófejlesztéssel foglalkozik. A profi, sikeres, kényelmes és jókedvű vállalkozáshoz vezető utat mutatja meg a vállalkozóknak. Emellett aktív közösségi média szereplő, több könyvét olvashattuk már, és gyakran láthatjuk konferenciákon előadóként. Olyan gondolatokat fog hozni az estére, amelyek gyökeresen megváltoztathatják a vállalkozásvezetéssel kapcsolatos véleményünket.
Gáncs Andrea
Budapest BárAndi a hazai zeneipar egy ismert szereplője, az egyik legeredetibb és legérdekesebb zenei vállalkozás, a Budapest Bár menedzsere. 2007-ben egyetlen lemezre tervezték a formációt, azonban annyira lázba hozta a közönséget különleges hangzásvilágával ez a szokatlan felállás, hogy azóta is sorra járják a színházakat, fesztiválokat, és rendezvényeket az egész országban.
A zenekarnak több olyan kulcsfigurája is van, akik a jól bejáratott “gépezet motorjai”, és akik nélkül nem biztos, hogy garantált lenne a siker. Azonban a különböző stílust és értékrendet képviselő zenészeket nem mindig könnyű egy színpadra állítani, egységben tartani. Hiszen konfliktusok, összezörrenések még a legjobb családokban is előfordulhatnak. Andi mindezt mégis példásan kézben tudja tartani lassan már tizenkét éve. Hogyan? Milyen módszerekkel? Többek között erről faggattuk az est során.
Jurás Ákos
Snappy PhotoboxNem volt egyszerű az indulás 3 évvel ezelőtt, de nagyon hittem az ötletemben. Nulláról felépíteni egy vállalkozást úgy, hogy a szolgáltatás teljesen ismeretlen a piacon, nem könnyű, de bíztam magamban. Az elejétől jól akartam csinálni, így minden tőlem telhetőt megtettem. Egy kihívásokkal teli utat választottam, a Snappy photobox márkájának építésébe fogtam.
Egyszemélyes vállalkozóként úgy számoltam, ha év végéig érkezik 15-20 megrendelés a Snappy-ből, akkor már sikeresnek értékelhetem az évet. Ehhez képest 43 lett! Így az első üzleti évemben már 3 millió forint volt az árbevételem, amit 2018-ra sikerült megdupláznom. Mára 5 géppel és 6 fős csapattal veszünk részt a rendezvényeken országszerte.
Kazai-Papp Regina
Zsindelyes CottageHogy érkezhetnek foglalások egy esküvői helyszínre úgy, hogy az még el sem készült? Úgy, hogy még 9 hónap van a nyitásig? Úgy, hogy csupán a falak és a tetők vannak meg, a kapcsolódó épületeknek, a bútoroknak és kiépíteni kívánt növényzetnek pedig nyoma sincs?
A Zsindelyes Cottage ekkor még csak a fejünkben létezett, de a tudatos márkaépítésnek köszönhetően, a hivatalos átadó előtt már 9 esküvői foglalásunk volt. A tavaly nyári átadás óta pedig 4 teltházas gasztro estet, 25 egyéb rendezvényt tartottunk és az idei esküvő naptárunk is tele van már. Büszkék vagyunk arra, hogy az érpataki Zsindelyes Cottage egy különleges rendezvényhelyszínné vált, ahol a régi idők őszinte vendégszeretete találkozik a modern felfogással és ahol jó érzés lenni.
Mezei Niki
OptimonkNiki nyolc éve keveredett az internetes kereskedelem területére. Sosem gondolta volna, hogy azzal fog foglalkozni, amivel ma. De lelkiismeretes és lendületes mentalitása megnyitotta előtte a szakmai fejlődési lehetőségeket. Végigjárva a ranglétrát, értékesítőként aktív szerepet vállalt a intelligens popupjairól ismert OptiMonk rendszer sikerében, 3 év után pedig a márka vezetője lett. Nehéz feladatot kellett levezényelnie: a márka megújulását.
A feladat súlyát jól szemlélteti, hogy a mára 1,3 millió dolláros éves forgalmú rendszert 7200 webáruház használja, ennek 70% Amerikából. Niki még ma is csak 28 éves, de helytállt ebben a kihívásokkal teli nemzetközi IT környezetben és ma már a megújult márkát vezeti 20 fős csapatával. Estünkön elmeséli megújulásuk történetét.
Németh Zoltán
Dr PreziDr Prezinél kevesen tudják jobban, hogy milyen a komfortzónán kívüli lét. Emberek százainak segített már abban, hogy miként válhatnak profi előadóvá a színpadon akkor is, ha elsőre nem épp testhezálló ez a fajta feladat számukra. Több mint 100 TEDx előadót készített már fel azért, hogy arra a bizonyos piros szőnyegre magabiztosan, inspirálóan lépjenek fel és tartsák meg negyedórás előadásaikat.
Zoli hiszi, hogy a nagy pillanatokhoz nagy beszédek dukálnak, és még az átlagembereknek is vannak ilyen pillanatai. Hiszen mindenkiből válhat emlékezetes és fesztelen előadó. Csak elő kell csalogatni a szárnyaló sasmadarat belülről, hogy ne egy verdeső veréb álljon ki a színpadra.
De hogyan? Milyen módszerekkel? Többek között erről fogjuk kérdeni Dr Prezit második szezonunk nyitó estjén.
Papp-Váry Árpád
Metropolitan EgyetemÁrpád habilitált főiskolai tanár, a Budapesti Metropolitan Egyetem dékánja és szakvezetője, a Magyar Marketing Szövetség alelnöke. Számos szakmai könyvet írt már marketing, márkaépítés témában, legutóbb az országmárkázásról olvashattuk merőben friss megközelítését.
Árpád szerint időről-időre érdemes visszatérni a stratégiai alapokhoz, a márka egyszerű kérdéseihez. Hiszen mit sem ér a legújabb technika, a márkaépítési eszközök és kommunikációs csatornák, ha egy cég nem tud valami vonzót nyújtani az ügyfeleinek, a vásárlóinak. De a versenytársaktól különbözni nem könnyű. Nehéz feladat kitűnni a piacon, ha nagyon hasonló termékeket forgalmaz vagy szolgáltatást nyújt egy vállalkozás, mint a többiek.
Hogyan lehet mégis tudatosan építeni egy márkát? Ezekről hallhatunk elméleti alapokat és gyakorlati példákat Árpádtól az év utolsó Kreatív Keddjén.
Sipos Sándor
OnestepSándor 17 éve segít egyéneknek, csapatoknak és szervezeteknek megtalálni az egyensúlyt az eredményesség és a jóllét gyakran ellentmondásosnak tűnő céljai között. Több mint egy évtizedig multinacionális nagyvállalati környezetben dolgozott HR szakemberként és képzési vezetőként. 2013 óta saját vállalkozásában vezetők, csapatok és szervezetek fejlesztésével foglalkozik a nagyvállalatoktól a kkv-kig. Specialitásai a vezetőfejlesztő tréningek és a folyamatfejlesztési workshopok. Hitvallása az egyszerűség és a könnyedség. Tapasztalata szerint a hétköznapi és a munkahelyi élet helyzetei gyakran sokkal egyszerűbbek annál, mint amennyire hajlamosak vagyunk megbonyolítani azokat.
Szombati Orsolya
Sales AkadémiaOrsi a Sales Akadémia és a Profonte Management Akadémia alapítója, programvezető trénere, konferenciák rendszeres előadója. Szerte az országban már több mint 2000 cégvezetőnek és értékesítőnek segített könnyen befogadható és a gyakorlatba átültethető sales tréningjeivel. Magunk is tanúsíthatjuk, milyen élvezetesek, jó hangulatúak és tanulságosak kiscsoportos tréningjei. Orsi egy pörgős, mosolygós, igazán eredményes vállalkozó, ezért is volt váratlan tőle tavaszi, kendőzetlenül őszinte, üzleti nehézségről szóló hírlevele. Egy kollégája pálfordulásáról beszélt nyíltan, amit vezetőként kellett megélnie a közelmúltban, és ami igazi váratlan mélyütés volt a számára. Rengeteget tanult az esetből. Sajnos az üzleti életnek nem csak a siker, de az embert próbáló időszakok is óhatatlanul a részei. Egy ilyen helyzetből felállni legalább akkora feladat, mint sikeres vállalkozást építeni.
Varga Evelyn
Manna SzappanEvelyn a Manna Szappan alapítójának, Varga Emilnek a lányakánt csöppent bele a Manna világába. Nem csak úgy kapta a márka online marketinges pozícióját 2,5 éve, hanem példásan végigjárta a ranglétrát annak rendje és módja szerint. 8 éve a Manna gyárában kezdte pályafutását gyakornokként, 17 éves kora óta teljes állású dolgozó. Volt ügyfélszolgálatos, majd 3 évig marketing gyakornok, ezt követte jelenleg pozíciója, de tapasztaltszerzés miatt más munkafolyamatokba is szívesen besegít. Jelenleg a Manna magyar és külföldi közösségi média tartalmaiért felel. De emellett a franchise partnereikkel tartja a kapcsolatot, a cég CSR tevékenységeit szervezi, vagy éppen kommunikációs tréninget tart az ügyfélszolgálatnak azért, hogy minél jobban szolgálhassák ki a vevőket.
Varga István
Corvin OtthonépítőkIstván a Corvin Otthonépítők társalapítója, szakmai vezetője, építésze. 2002 óta több nagyobb építőipari cég szakmai csapatát erősítette, és a ranglétrát végigjárva egyre magasabbra jutott. 2009-ben, a gazdasági válság kellős közepén döntött úgy egy jóbarátjával, hogy saját építőipari vállalkozást alapít, a Corvin Otthonépítőket. Alapításkor fontos döntést hozott társával, Zsolttal: nem vállalnak el akármilyen megbízást és nem dolgoznak rohamléptekben. Hiszen így van lehetőségük olyan házakat építeni, amikre valódi otthonként tekinthetnek megbízóik, és így tud a munkájuk hosszú távon is a hobbijuk maradni.
Azt is jól tudják, hogy ezek a cégok akkor teljesülhetnek maradéktalanul, ha hozzáértő, megbízható szakemberekkel tudnak együtt dolgozni beruházásról-beruházásra. Hogy miként találják meg ezeket az embereket és hogyan tudnak velük hosszú távú partnerséget kialakítani? Többek között erről mesélt nekünk István.
Zajdó Csaba
Innonic GroupCsaba nem csupán egy vállalkozást, hanem egy egész cégcsoportot vezet Debrecenből. 8 sikeres márka fűződik a nevéhez az e-kereskedelem területén, és folyamatosan újakon dolgozik startupok felkarolásával. Nem elégszik meg a magyar piaccal, mindig a nemzetközik meghódítás a végső célja. Nem titok, meg szeretnék reformálni az internetes értékesítést és megmutatni, hogy debreceni központtal is lehet világszínvonalú céget építeni. Közel 100 fős csapatot irányít több mint 10 éves vezetői tapasztalattal a háta mögött, emellett hazai és nemzetközi konferenciák gyakori előadója.